[O2FL] Przegląd 1.4TSI - po 15 kkm czy wg wskazań kompa?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wojtas_Poznań
    RS
    • 2010
    • 2822

    #26
    Zamieszczone przez Tichy
    A nie uważacie, że wymiana oleju co 30tys. km dla silnika z turbiną to zbyt rzadko? Do tego pierwsza wymiana po 30tys. biorąc pod uwagę docieranie się silnika to też przegięcie?
    jeżeli chodzi o wpływ częstotliwości wymiany oleju na silnik, to się nie wypowiadam, bo jestem laikiem w tych sprawach nie mniej jednak bardziej logiczna wydaje mi się wymiana oleju co rok .... ew. co ileś km [chociaż tutaj kwestia pozostaje dla mnie "zagadkowa", bo ... jak często olej ma wymieniać ktoś kto robi 15tys km np w 3 miesiące, a co ile ktoś komu wykręcenie tych samych 15tys km zajmuje np 1,5 roku ? ]
    SPOT Poznań:
    .....
    ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


    Error 503 Wojtas Unavailable :P

    Komentarz

    • genesis
      Ambiente
      • 2010
      • 232

      #27
      Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
      jak często olej ma wymieniać ktoś kto robi 15tys km np w 3 miesiące, a co ile ktoś komu wykręcenie tych samych 15tys km zajmuje np 1,5 roku
      Ten pierwszy wymieni go po 6 miesiącach, ten drugi jak nie dociągnie do 30k km w ciągu dwóch lat to zrobi to albo właśnie po tych dwóch latach albo komuter mu wyliczy to np po 17-20k km.
      DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

      Komentarz

      • Wojtas_Poznań
        RS
        • 2010
        • 2822

        #28
        Zamieszczone przez genesis
        Ten pierwszy wymieni go po 6 miesiącach, ten drugi jak nie dociągnie do 30k km w ciągu dwóch lat to zrobi to albo właśnie po tych dwóch latach albo komuter mu wyliczy to np po 17-20k km.
        dobrze wiedzieć kto pyta nie błądzi
        SPOT Poznań:
        .....
        ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


        Error 503 Wojtas Unavailable :P

        Komentarz

        • Tichy
          Rider
          • 2010
          • 544

          #29
          Wojtas_Poznań, logiczna wydaje się wymiana co określony przebieg - bo od tego zależy ile olej "pracuje". I oczywiście jakieś ograniczenie na "wiek" oleju. IMO 15tys. lub rok czasu to optymalne rozwiązanie.

          Tak na marginesie, czy w 1.4TSI widać po barwie zużycie oleju?

          Komentarz

          • krzysn
            Rider
            • 2007
            • 515

            #30
            Zamieszczone przez Tichy
            Tak na marginesie, czy w 1.4TSI widać po barwie zużycie oleju?
            ??? Miałem kilka samochodów i w każdym po kilkuset kilometrach od wymiany olej robił się czarny.

            Komentarz

            • młody farmer
              Classic
              • 2010
              • 13

              #31
              Chciałem kilka dni temu sprawdzić ile km zostało mi do przeglądu serwisowego, ale nie wyświetla się nic poza "kluczem". Dlaczego?

              Komentarz

              • genesis
                Ambiente
                • 2010
                • 232

                #32
                To się wyświetla dopiero po pewnym czasie od skasowania inspekcji serwisowej. Ile km zrobiłeś od wymiany oleju lub kupna auta jak jesteś przed pierwszym przeglądem?
                DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                Komentarz

                • Tichy
                  Rider
                  • 2010
                  • 544

                  #33
                  Zamieszczone przez krzysn
                  Zamieszczone przez Tichy
                  Tak na marginesie, czy w 1.4TSI widać po barwie zużycie oleju?
                  ??? Miałem kilka samochodów i w każdym po kilkuset kilometrach od wymiany olej robił się czarny.
                  No w dieslu to rozumiem, ale nie w benzynie...

                  Komentarz

                  • beaviso
                    Elegance
                    • 2010
                    • 767
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez Tichy
                    Wojtas_Poznań, logiczna wydaje się wymiana co określony przebieg - bo od tego zależy ile olej "pracuje".
                    U mnie w 1.9 TDI BXE komputer zawołał na wymianę oleju po 26 kkm. Następna (druga) wymiana wskazana została po niemal identycznym przebiegu. Gdy sprawdzam pozostały przebieg do kolejnej (trzeciej) wymiany, widzę, że wypadnie ok. 75 kkm, czyli jeżdżę statystycznie równo. Po tym przejdę na olej nie-Longlife i wymiany co stały interwał 15 kkm.

                    Co najważniejsze - mój kolega jeździł identyczną O2. Obaj dostaliśmy je do rąk w tym samym czasie (auta firmowe). On jeździł niemal wyłacznie w mieście, w reżimie "dom-przedszkole-szkoła-praca-szkoła-przedszkole-dom-sklep-dom" a między skrajnymi punktami codziennej trasy nie było więcej jak 10 kilometrów. Rzadko wyjeżdżał w trasę. Jego Skoda zawołała go na wymianę oleju przy mniej więcej 15 tys. km, a nawet zdaje się mniej. Kolega był bardzo zdziwiony, bo ja już miałem pierwszą wymianę za sobą, a on liczył że przejeździ tyle kilometrów co ja do wymiany i jeszcze długo będzie miał spokój - a tu nagle wyskoczył mu kluczyk Ja jeździłem więcej na trasy krajowe, a do pracy miałem dalej od niego, więc moje auto zechciało wymiany po 26 tys. km. To obrazuje jak komputer ocenia zużycie oleju - prawdopodobnie głównie na podstawie ilości odpaleń silnika na zimno.

                    M.
                    666 4U

                    Komentarz

                    • młody farmer
                      Classic
                      • 2010
                      • 13

                      #35
                      Zamieszczone przez genesis
                      To się wyświetla dopiero po pewnym czasie od skasowania inspekcji serwisowej. Ile km zrobiłeś od wymiany oleju lub kupna auta jak jesteś przed pierwszym przeglądem?

                      Sprawdzałem tak przy 12 tys km,ale nie jestem pierwszym właścicielem

                      Komentarz

                      • winni77
                        RS
                        • 2009
                        • 2183
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #36
                        Tak na marginesie, czy w 1.4TSI widać po barwie zużycie oleju?
                        U mnie po 12kkm jest wciąż brązowy, tzn. jak czyszczę bagnet szmatka, to zostaje brązowa plama.
                        Mój "Batmobil"

                        Komentarz

                        • mazen
                          Classic
                          • 2010
                          • 20

                          #37
                          ja zmieniłem w swoim aucie przeglądy z 30tyś na 15 tyć czyli z q2 na q1 o ile dobrze piszę , rocznie nie robię więcej niż 15 tyś więc nie ma sensu katować silnika , niby olej lepszy jest lany do tych dłuższych przeglądów ale ja do końca nie daje wiary w takie cuda , póki silnik jest nowy to takie przeglądy po 30 tyś to może i mają sens ale mogę się założyć że po około 150-200 tyś przebiegu to wyjdzie in minus dla ogólnej kondycji motoru , według mnie ma to sens tylko wtedy gdy ktoś wali 60 tyś rocznie albo więcej inaczej nie ma co ryzykować

                          Komentarz

                          Pracuję...